του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγος
Τα τιπ, τα μυστικά της σύγχρονης πολιτικής επικοινωνίας που θα παρουσιάζονται από αυτήν εδώ τη στήλη της πρώτης ηλεκτρονικής εφημερίδας «Political», δεν είναι αποτέλεσμα μιας απλής καταγραφής και θεωρητικής προσέγγισης του χώρου της πολιτικής. Δεν διαμορφώνεται σε συνθήκες εργαστηρίου, δεν γράφεται μέσα σε ένα κλειστό γραφείο, αλλά σε άμεση επαφή με την καθημερινότητα της πολιτικής πρακτικής, των πρωταγωνιστών του χώρου.
Στόχος της στήλης είναι να συμβάλει στην ανάδειξη μιας νέας γενιάς πολιτικών, στη σωστή προβολή του έργου και της προσωπικότητας, στην αποφυγή λαθών και παραλείψεών τους, καθώς και στην έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων που θέτουν σε κίνδυνο κάθε πολιτική καριέρα όπως σκάνδαλα, γκάφες, χτυπήματα κάτω από τη μέση, αρνητική διαφήμιση και άλλα.
1. Όταν είστε δημοσκοπικά μπροστά από τους αντιπάλους σας,πρέπει να αποφεύγετε να απαντάτε στις συνεχείς προκλήσεις τους. Διαμορφώστε εσείς τα γεγονότα, την ατζέντα της καθημερινότητας και μη σύρεστε πίσω από αυτά που οι αντίπαλοί σας επιθυμούν. Βρείτε τρόπους να τους διαιρέσετε αντί να τους συσπειρώσετε.
2. Υπάρχει ένας παλιός κανόνας στην πολιτική.Δεν βάζεις ένα ερώτημα αν δεν γνωρίζεις εκ των προτέρων
την απάντηση και πώς θα το διαχειριστείς. Οι επανορθωτικές κινήσεις σπανίως επανορθώνουν, συνήθως τα κάνουν χειρότερα. Αποτέλεσμα, κωλοτούμπα στην κωλοτούμπα, πιρουέτα στην πιρουέτα, να κινδυνεύεις να ζαλιστείς και να πέσεις.
3. Δείτε τον πολίτη ως κέντρο του κόσμου.Ο πολίτης το αντιλαμβάνεται και όταν θα έρθει η ώρα, εκείνη της κάλπης,
θα σας το ανταποδώσει. Ακούστε τον πολίτη. Πολλοί πολιτικοί μιλούν για τον πολίτη αλλά δεν τον ακούν.
4. Η επιτυχία στην πολιτική είναι μετρήσιμη. Στα δεκάδες ζευγάρια παπούτσια που θα χαλάσετε, στις χιλιάδες ώρες που θα ξοδέψετε στην παλιά, κλασική και υποτιμημένη μέθοδο της προσωπικής επαφής, ακόμα και μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας, θα πετύχετε τον στόχο. Μόνο με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα εκλεγείτε, όσα likes και αν πάρετε.
5. Βρείτε τρόπους να έρθετε σε επαφή με τους ψηφοφόρους σας ακόμη και μέσα στην πανδημία. Ενδιαφερθείτε για την υγεία τους, την κατάσταση που βιώνουν. Μιλήστε τους προσωπικά και όχι μέσω γραμματέων και άλλων βοηθών σας.
6. Σημασία δεν έχει μόνο το μήνυμα που θέλετε να στείλετε, αλλά και το πώς αυτό θα διαβαστεί από τον εκάστοτε παραλήπτη. Μελετήστε το ύφος και τη γλώσσα της γραφής του μηνύματος ώστε να είναι κατανοητό από την πλειοψηφία των ψηφοφόρων σας. Οι πολίτες συσπειρώνονται γύρω από τα πρόσωπα που καταλαβαίνουν τι τους λένε και φυσικά για όσα εκείνοι επιθυμούν να ακούσουν.
7. Μείνετε μακριά από χιλιοειπωμένα κλισέ και τσιτάταπαλαιότερων εποχών. Μην αντιμετωπίζετε τους πολίτες ως θύματα προς εξαπάτηση από τους αντιπάλους σας. Ξέρουν περισσότερα από όσα φαντάζεστε. Η σωστή επισήμανση των πραγματικών λαθών του αντιπάλου σας πρέπει να αποτελεί τη βασική σας προτεραιότητα και ευθύνη.